+31 (0)6 27390566 tinie@10voorsupport.nl

Oprecht klantcontact: de sleutel tot langdurige klantrelaties

Bouw mooie, warme en langdurige klantrelaties met oprechte aandacht.

Van verkoop naar verbinding: haal meer uit je klantcontact

Heb je dat gevoel ook wel eens, dat je na een verkoop en het afhandelen van deze sale meteen doorgaat naar de volgende klant? Zonde, want je laat echt waardevolle kansen liggen. Deze warme klanten zijn jouw ambassadeurs en je meest interessante bron van informatie. Daarnaast wil je natuurlijk ook graag weten hoe het met ze gaat en of jouw aanbod hun daadwerkelijk geholpen heeft. 

Nieuwsbrieven versturen met informatie en vragenlijsten is handig, maar laten we eerlijk zijn: wie leest ze tegenwoordig nog echt? Onze inboxen puilen uit en veel mailings verdwijnen ongeopend in de digitale prullenbak. Wat als er een veel persoonlijkere en effectievere manier bestaat om je klanten te helpen? Een manier om jouw klantcontact echt oprecht te maken?

Stel je voor dat je echt in staat bent om de behoeften en wensen van je klanten te begrijpen en daarop in te spelen. Wat als je hen proactief kunt ondersteunen, in plaats van alleen reageren als jouw klant contact op neemt met jou?

Dit gaat verder dan sales, dit gaat om echte verbinding en langdurige relaties opbouwen. Zo kun je je klanten niet alleen beter helpen, maar ook hun loyaliteit en tevredenheid vergroten. Klinkt goed, toch?

Jouw klantcontact met een gerust hart uitbesteden

Met meer dan 20 jaar ervaring in klantcontact weet ik dat alles draait om het maken van een persoonlijk connectie met je klanten en het oprecht geïnteresseerd zijn in wat de ander te zeggen heeft. Niet elk gesprek draait om verkopen, hoewel het warm houden van de contacten met je klanten dat natuurlijk wel vaak als positieve bijkomstigheid zal hebben.

Waarom oprecht klantcontact?

Het gaat om persoonlijke aandacht. Even een Whatsappje sturen, een DM op Instagram of LinkedIn of bellen. Interesse tonen en checken hoe het met je klanten gaat. Je laat zien dat je om je klanten geeft. Door oprecht klantcontact in te zetten voor jouw bedrijf laat je jouw bestaande klanten weten dat je ze niet vergeten bent. Een mooie bijkomstigheid is dat ze jouw bedrijf ook niet snel zullen vergeten, als je laat zien dat jij (of iemand uit jouw team) eens contact met ze opneemt om in te checken. Dat is oprecht klantcontact!

Hoe pak ik dit aan?

We bepalen het juiste kanaal: Samen met jou zoek ik uit hoe jouw klanten het liefst communiceren. Is dat via WhatsApp, social media of liever telefonisch? We stemmen hier de aanpak op af.

Ik ga oprecht en persoonlijk in gesprek: Elk bericht begint met een persoonlijke noot. Ik vraag hoe het met hen gaat, of ze tevreden zijn met hun aankoop of de diensten en of ik nog iets voor hen kan betekenen. Zo laat ik zien dat ik écht geïnteresseerd ben in jouw klanten.

Jouw klanten krijgen mijn volle aandacht: Ik neem de tijd voor elk contactmoment. Ik luister naar hun feedback, beantwoord vragen en bied hulp waar nodig. Dit is het moment om mijn waardering te tonen, niet om direct iets te verkopen.

We checken regelmatig in: We plannen samen vaste incheckmomenten. Dit zorgt voor consistentie en laat jouw klanten weten dat ze altijd op mij kunnen rekenen.

De voordelen van persoonlijk contact met jouw bestaande klanten

  • Versterken van klantrelaties: Je versterkt je klantrelaties, door regelmatig en oprecht contact te onderhouden. Zo bouwen we aan een warme en langdurige relatie met jouw klanten.
  • Verhogen van loyaliteit: Het verhoogt de loyaliteit, want klanten die zich gewaardeerd voelen zijn eerder geneigd om terug te komen en jouw producten of diensten opnieuw te kiezen of om jou aan te bevelen bij andere potentiële klanten.
  • Upsell mogelijkheden: Hoewel het niet de hoofdfocus is, staat een tevreden klant eerder open voor aanvullende producten of diensten die je aanbiedt.

    Denk je nu, wat veel werk daar heb ik geen tijd voor. Ik kan deze taken van je overnemen. Neem contact met mij op en we bespreken de mogelijkheden. Liever eerst proberen lees dan verder, ik heb hiervoor een speciaal aanbod.

Mis geen kans meer

Veel ondernemers stoppen na de eerste verkoop, maar je kunt het verschil maken. Door oprecht en persoonlijk contact te onderhouden bouw je niet aan een solide klantenbasis die je niet alleen vertrouwt, maar ook waardeert. Vergeet de overvolle nieuwsbrieven en ga voor direct, menselijk contact. Je zult zien dat dit niet alleen je klanten, maar ook jouw onderneming ten goede komt.

Uitbesteden? Slimme keuze!

Laat mij deze taken voor je overnemen, zodat jij je kunt focussen op wat je het beste doet: ondernemen. Ik zorg voor persoonlijke en oprechte klantcontactmomenten, zodat jij je klanten niet alleen behoudt, maar ook blij maakt. Samen bouwen we aan langdurige relaties en een succesvolle toekomst.

DE VOLGENDE MOOIE BEDRIJVEN EN ORGANISATIES GINGEN JE VOOR