+31 (0)6 27390566 tinie@10voorsupport.nl
know like trust buy, hoe waardevol is jouw klantenbestand

Jouw klantenbestand is jouw waardevolste bezit toch?

Je hebt een mooi klantenbestand opgebouwd; mensen lezen jouw nieuwsbrief, hebben ooit iets bij jou gekocht of hebben weleens een webinar of masterclass bij jou gevolgd. Dit zijn voor jou ‘warme’ klanten, deze mensen kennen jou en zitten in de KNOW fase. Uit ervaring weet ik dat hier voor ondernemers nog wel wat te winnen valt maar hoe doe je dat?

Mijn overtuiging is dat je dit het beste telefonisch kunt doen, dus pak die telefoon op en bel jouw klanten. Nu hoor ik je hier denken, terwijl het zweet je al uitbreekt: ‘Tinie dat kan ik niet, dat durf ik niet en wat als ze mij afwijzen of niet te woord willen staan?’

Deze angst is nergens voor nodig want wat kan er nou gebeuren als je de volgende punten in je gedachten houdt:

Tips voor succesvol telefonisch contact

👉 Wees oprecht en eerlijk: blijf jezelf en bouw vertrouwen op met je klant. Dit zorgt ervoor dat je de relatie met je klant verstevigd en ze jou aardig gaan vinden, de LIKE fase.

👉 Luister actief: voorkom dat alleen jij aan het woord bent. Neem de tijd om te luisteren, zo kom je namelijk achter de behoefte van jouw klant. Dit geeft jou de kans om hierop in te spelen, iets wat ze waarderen en waardoor ze jou gaan vertrouwen, de TRUST fase.

👉 Bereid je goed voor: weet met wie je belt zodat je goed kunt inspelen op de behoefte. Zo kom jij zelfverzekerder over.

👉 Volg je gesprekken altijd op: een gesprek hoeft niet gelijk een verkoop te worden. Mensen hebben vaak tijd nodig en meerdere contactmomenten voordat ze inzien dat jij kunt helpen. Blijf daarom in contact, zo blijf je op de radar tot het moment dat ze jouw hulp nodig hebben. Ze zijn bereid om zaken met jou te gaan doen, de BUY fase.

Persoonlijk contact loont

Warm persoonlijk (telefonisch) contact kan echt een verschil maken voor jouw bedrijf. Een telefoontje blijft veel makkelijker hangen dan een mail of appje. Zolang jij jezelf blijft, goed luistert en contact blijft houden vergroot je de kans op succes.

Pak die telefoon op!

Dus mijn advies, pak die telefoon op. En denk je nu nog steeds dat kan ik echt niet of ik durf het niet, neem dan contact op met mij. Ik help jou hier graag bij! (en ik bijt niet)